סה"כ צפיות בדף

על הבלוג

על עורך הבלוג: גור מיטלמן עוסק בהוראה, מחקר ופיתוח הקשורים לתחום האנרגיה.
במקביל הוא גם כותב טורי דעה בלתי מתפשרים על הנושאים הבוערים של ימינו, ולא חדל לתאר בדרכו הייחודית את המציאות באזורנו.

יום שלישי, 14 ביולי 2015

הסכם הגרעין עם איראן - הממצאים

{הערה: קטע זה הוא סאטירי ואין לייחס לנאמר בו שום משמעות אחרת או ניסיון לפגוע}
  • פרויקט הגרעין האיראני יהיה אך ורק למטרות שלום כלומר: איראן תמשיך בפיתוח נשק גרעיני אימתני. {הערת המערכת: במזרח התיכון להגיד "גרעין למטרות שלום" זה בערך כמו להגיד "חזיר למטרות כשרות". אגב, מי שמעוניין בשלום ושגשוג באזורינו לא חייב אנרגיה גרעינית. הוא יכול לנסות להסתפק בכמויות אדירות של אנרגיה בצורה של נפט, גז טבעי ואנרגיות מתחדשות}.
  • תחסם האפשרות בפני איראן לפעילות חשאית לייצור חומר בקיע. אז זהו שאי אפשר בדיוק לחסום או לפקח על פעילות חשאית, שכן מדובר בפעילות חשאית.
  • תחסם האפשרות להפקת אורניום מועשר לרמה גבוהה (דלק לייצור פצצת אטום) בשתי ערים: נתנז ופורדו. ומה עם המקומות האחרים? זה בערך כמו להגיד שמעתה רצח ייחשב לעבירה פלילית חמורה רק בקרית גת ונהריה.
  • איראן תחדל להפיק אורניום מועשר בנתנז, אבל כשליש מהצנטריפוגות הפועלות לצורך ההעשרה יישארו. מדוע? משום שהפרת הסכמים זו תכונה איראנית ידועה, והואיל ויש לצפות שזה מה שיקרה גם הפעם, יש להשאיר להם את האמצעים הנאותים לשם כך. לכן הוחלט גם לאפשר את המשך פיתוח טילי השיגור לטווח רחוק.
  • איראן לא תוכל לעשות ניסויים בראשי נפץ ונשק גרעיני מתקדם, אבל רק לתקופה מסוימת. אחר כך אלוהים גדול. 
  • תכנית השלום הזאת של איראן עולה הרבה מאד כסף. לכן על מנת שאיראן תוכל להמשיך בתכנית המבורכת הזו ללא דחוי, הוחלט להסיר ממנה את הסנקציות הכלכליות לאלתר.
  • במקרה של הפרת ההסכם מצד איראן כלפי המעצמות, יגישו המעצמות התנצלות מראש בכתב, ויוחלט על מתווה חדש של סבב התחנפויות בינלאומי.
    פרויקט הגרעין האיראני: טוב שיש הסכמה...
תגובות הממשל האמריקני להסכם לא אחרו לבוא:
הנשיא אובאמה: "מחויבותנו לישראל עדיין גבוהה, ונגדיל את מאמצנו לחיזוק ביטחון ישראל, דבר אשר ישראל תזדקק לו מאד בעקבות ההסכם הזה".
מזכיר המדינה ג'ון קרי: "זה נכון שהמגבלות שהוטלו על איראן תקפות רק לשנה הקרובה, אבל מה שיקרה לאחר מכן זה כבר לא באחריותי שכן בעוד שנה אני מסיים את הקדנציה שלי".

2 תגובות:

  1. כמה ציני, כמה עצוב...
    ירון

    השבמחק
  2. תודה ירון.
    אני בסה"כ תארתי את מה שקורה, בדרכי שלי...

    השבמחק