סה"כ צפיות בדף

על הבלוג

על עורך הבלוג: גור מיטלמן עוסק בהוראה, מחקר ופיתוח הקשורים לתחום האנרגיה.
במקביל הוא גם כותב טורי דעה בלתי מתפשרים על הנושאים הבוערים של ימינו, ולא חדל לתאר בדרכו הייחודית את המציאות באזורנו.

יום שני, 22 ביוני 2015

דו"ח ועדת האו"ם לבדיקת אירועי "צוק איתן" - הממצאים

{הערה: קטע זה הוא סאטירי ואין לייחס לנאמר בו שום משמעות אחרת או ניסיון לפגוע}

להלן הממצאים העיקריים:
  • הוועדה הופתעה מכך שישראל בחרה להשתמש בנשק אמיתי על מנת להגן על אזרחיה.
  • הוועדה קבעה שאף על פי שישראל פעלה ע"פ החוק הבינלאומי, מדובר בפשעי מלחמה.
  • הוועדה מצאה שפגיעות רבות בנפש בצד הפלסטיני נגרמו כתוצאה מצפיפות אוכלוסין גבוהה במיוחד ברצועת עזה, ולא כתוצאה מפעולותיה של ישראל. עם זאת קבעה הוועדה, שאילו הייתה ישראל נלחמת על פי הסטנדרטים הנהוגים במדינות רבות החברות באו"ם, אזי צפיפות האוכלוסין בעזה הייתה פוחתת באופן משמעותי כבר ב 67 או 73 ואז, כל המשבר הנוכחי היה נמנע.
  • הוועדה דחתה את טענות ישראל באשר לכך שחמאס ביצע פשעי מלחמה. ע"פ הערכת חוקרי הוועדה ומיטב שיקול דעת חבריה, הירי המסיבי של הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל לא היה פשע מלחמה, אלא חלק מניסוי ארטילרי שבא לבדוק האם חוקי הפיזיקה אותם מלמדים בבתי הספר עדיין נכונים. הראיה המרכזית אותה הציגו החוקרים היא שחלק גדול מהירי בוצע מבתי הספר עצמם, וההסבר ההגיוני היחידי לכך הוא שזה היה הדגמה לתלמידים במעבדה.
  • הוועדה דחתה את טענות ישראל על כך שהחמאס בחר להשתמש בבטון, ברזל ואוקיינוס של כסף שקיבל בשנים האחרונות על מנת לבנות מנהרות תקיפה במקום להביא לעזה שגשוג וצמיחה. לטענת מומחי הוועדה, החמאס היה עסוק בתכנון העימות הצבאי הבא, ולכן לא היה טעם רב בהקמת בתי חולים, בתי מלון ומתקנים תעשייתיים, אשר ממילא היו נופלים כאשר חיל האוויר הישראלי היה מגיב לירי מהרצועה.
  • הוועדה קבעה שמנהרות התקיפה של החמאס הן לגיטימיות אף על פי שמטרתן היא לבצע פיגועים בישובים בעוטף עזה, ישובים בהם מתגוררים אזרחים חפים מפשע. ע"פ יועצי הוועדה, בישראל כולם "אחים", ורוב האזרחים שירתו או משרתים בצבא, כך שאין כאן באמת חפים מפשע.

יו"ר הוועדה אף הוסיף, כי בניגוד לוועדות או"ם אחרות שהוקמו בשנים האחרונות, הוועדה הנוכחית הקפידה לעשות עבודה אובייקטיבית, ללא כל הטיה מכוונת כלפי צד זה או אחר בסכסוך, וכך תעשה גם בעתיד.
דו"ח ועדת האו"ם: העיקר שהאיזון נשמר...

תגובה 1:

  1. ועדה ששמה את הצדק כנר לרגליה. קסם של ועדה. כל הכבוד.
    מובטח לכל משתתפיה מקום בגן עדן (שיקוו רק שהפלסטינים לא איישו כבר את כל המקומות הטובים. בכל זאת, בכל בית אב - יש גבר שנשוי ל-72 בתולות).

    השבמחק