סה"כ צפיות בדף

על הבלוג

על עורך הבלוג: גור מיטלמן עוסק בהוראה, מחקר ופיתוח הקשורים לתחום האנרגיה.
במקביל הוא גם כותב טורי דעה בלתי מתפשרים על הנושאים הבוערים של ימינו, ולא חדל לתאר בדרכו הייחודית את המציאות באזורנו.

יום חמישי, 25 ביוני 2015

ניפגש בספארי

לאחרונה נדמה שהספארי בר"ג פשוט עבר לשכונה שלנו (גם כן בר"ג).

עליתי במדרגות הבית המשותף, ואז קרה הגרוע מכל: מולי הגיח אחד הדיירים מלווה בכלב בגודל של ג'יפ ניסאן מודל 2015.
כמו תמיד, נצמדתי למעקה אחוז פחד ואימה עד חלוף הסכנה, כאשר אני מגן על עצמי עם כל מה שעומד לרשותי כלומר, הסמארטפון.
אמר לי השכן: "מה אתה חושש, הוא מעולם לא עשה לך דבר".
עניתי לו: "תראה, לחיות אפשר הרבה פעמים אבל למות, אפשר רק פעם אחת"...

בסיפור הזה יש הרבה יותר מאשר אנקדוטה קטנה. האמת היא, שדבריו של השכן הם סממן של תופעה חברתית חדשה שבה אנשים פשוט חדלו להתחשב בזולת וכדי להצדיק את התנהגותם, הם נעזרים בהסברים ותירוצים שההיגיון הוא איך לומר, מהם והלאה.

מה זאת אומרת "הכלב שלי מעולם לא עשה לך דבר"?
ראשית כל, לא קרה דבר מפני שבכל הפעמים הקודמות נזהרתי (...). איננו יודעים מה היה קורה אילו נתקפתי פתאום אומץ של מאלף אריות והחלטתי לצעוד היישר לתוך מסלולו של הכלב...
שנית, במקרה זה כמו בתאונות דרכים, אין שום משמעות לסטטיסטיקה אישית. גם אם אתקל בכלב 100 פעמים ללא קושי ורק בפעם ה101 אחטוף, זה עדיין יהיה יותר מדי...

שלישית, נניח שהייתי עובר שם עם ילדה בת 3. אני מת לדעת כיצד השכן היה מסביר לילדה שאין ממה לפחד, כאשר היא רואה כלב הגדול ממנה בערך פי 4 ונראה מדאיג יותר מהמכשפה אורסולה מ"בת הים הקטנה"...


המאמר המלא בקישור הבא:
ספארי ר"ג. האם הוא עבר לשכונה שלנו?

2 תגובות:

  1. נשמע שאתה ממש צריך לקבל הנחה בארנונה עקב רמת פעילות ג'...
    D:

    השבמחק
  2. הנחה? הם צריכים לשלם לי...

    השבמחק